Life Progress

Daisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie Angel and Memorial tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Thursday, October 16, 2008

Ibu Mengandung.....


Entry kali ni nak sembang skit pasal ibu mengandung...Since aku salah seorang yang sedang mengandung...


Dalam bulan Oktober ni...dah dekat 2 minggu aku travel ke Wangsa Maju...Since Shah Alam n Wangsa Maju bunyi nyer macam jauh...so hubby n aku dah bincang supaya lebih senang naik public transport...So 1st week hubby anta aku ke seksyen 2 Shah Alam untuk dapat kan bas ke LRT Asia Jaya...


Apa yang dikongsikan sekarang,

Terkenang aku iklan Adleen AR masa dia buat2 tido dalam LRT...masa tu aku bujang lagi..perut pun tak berisi lagi..So pedoman dari situ tak lah di ambil kisah sgt...Paling2 pun respon hanya tersenyum...Tapi selepas 2 minggu pengalaman naik public transport...Mmg betul kata orang...yang masuk dalam TV tu sebenarnya berlaku...Kalo tak takkan orang buat cerita...Bukan nak raih simpati sebab perut ni tengah memboyot...Tapi kadang2 kecewakan...?Bila kita berdiri orang buat tak nampak..n bila ade tempat duduk kosong yang lain berebut ngan kita..tak cukup lagi yang tolak2 semata2 nak naik LRT...blum lagi yang potong Q masa nak tunggu teksi...Mujur pemandu teksi skang agak prihatin...masih berhenti walau ade penumpang lain..mungkin sebab tak sampai hati tgk aku menunggu dalam ujan...Kadang aku senyum jer bila tgk gelagat org2 kita ni...Mungkin diorang tak rasa yang diorang akan begini suatu hari nanti... :D atau mungkin masa diorang atau saudara mara diorang ngandung...akan ada driver yang amik n anta trus depan muka umah n opis...hehehe....yelah yang bercerita ni tak mampu :p


But now mungkin payah nak tgk semua tu dah...sebab dah decide nak drive jer...so hari ni aku drive..n smpi awal ke opis..tak payah kene tolak2 dalam lrt...sian kat anak dara dalam perut ni...But pengalaman 2 minggu travel naik public transport dalam keadaan mengandung...sgt menyeksakan...bagi ibu2 mengandung yang travel naik public transport...saya tabik sgt pada anda semua..sebab saya tak mampu nak bertahan walau sebulan pun...dan pada yang terbaca blog ni...ketahuilah mengandung bukan satu perkara yang mudah...tak salah kalo Ibu mengandung diberi keutamaan dalam menggunakan kemudahan awam...pada kaum lelaki mungkin ini tiada kene mengena dengan anda kerana anda mungkin tidak akan pernah mengandung...Tapi kita kene ingat bahawa kita dtg dari seorang ibu yang mengandung...


But thank to the new management yang beri peluang pada ibu megandung seperti aku, ruang untuk mencari rezeki..bak kata my new boss..."I've came from a pregnant women...." and my big boss said "I've been a pregnant women for so many times..." n my boss kecik yang memberi ruang untuk aku berada di sini...(kalo dia baca dia tahu siapa dia :D...org kata dia garang..but pada aku dia ok....)


And paling2 aku berterima kasih pada Allah SWT...kerana masih ade ruang rezeki untuk hambanya yang kerdil ini...


Sekian...wasalam...

No comments: